вівторок, 20 травня 2014 р.

«Проникливий спостерігач людських характерів»

Сьогодні відзначаємо 215 років від дня народження Оноре де Бальзака (1799–1850), французького письменника. В історію світової художньої літератури увійшов як один із основоположників реалістичного роману. Автор грандіозної епопеї «Людська комедія» (97 творів із 143 задуманих). Найвідомішими є: «Гобсек», «Ежені Гранде», «Батько Горіо», «Втрачені ілюзії», «Кузина Бета». Бальзак кілька разів приїздив до Росії, двічі – в Україну. Письменник відвідав Київ, упродовж тривалого часу перебував у маєтку польської поміщиці Евеліни Ганської в с. Верхівні (тепер Ружинського р-ну Житомирської області), палкий роман з якою тривав майже 18 років. «О, моя кицю, цілую твої солодкі повіки, припадаю устами до твоєї лебединої шиї, тієї угловинки, яку я називаю «гніздечком для поцілунків»; беру твої маленькі рученята у свої руки і відчуваю їхні пахощі; ті духмяні пахощі, од яких можна збожеволіти, і втішаючись у думках цими скарбами (а їх у тебе – тисячі, при тому такі, що одного вистачило б для якої-небудь зарозумілої дурненької жінки), кажу тобі: «О моє ж вовченятко, о моя Евелетто, найціннішим у всьому світі є твоя душа, і я кохаю тебе всією душею…». Писав 46-річний письменник своїй коханій. У березні 1850 року в Бердичеві відбулося їхнє вінчання, але вже за 4 місяця Бальзака не стало. Після його смерті Евеліна втішилась молодим коханцем, а через два роки зійшлась із художником Жигу і прожила з ним аж до своєї смерті у 1882 році. Більшість своїх листів до Бальзака Евеліна спалила, збереглися лише сімнадцять. Гюстав Флобер в одному з листів писав: «Чому смерть Бальзака так приголомшила мене? Завжди сумно, коли помирає людина, котра викликала щире захоплення. У мене була надія познайомитися з ним і заслужити його любов і повагу. Так, це був надзвичайно сильний чоловік, якому вдалося з диявольською точністю осягнути свою епоху. Жінок він вивчив пречудово, а помер, ледве одружившись, ще й до того, коли прийшов кінець суспільству, яке він так добре знав…».

http://balzac-museum.com/ - Літературно-меморіальний музей Оноре де Бальзака.

                                                                                                                                                       

  







Немає коментарів:

Дописати коментар